haha min vackra berättelse

(Tess)
Höst kvällen är mörk och kall vinden blåser så det praslar till i träd och buskar inne i skogen
den smala stigvägen är lite gropig och krokig som är lite upplyst av små enstaka lampor.
När jag är på väg hem till min nya lägenhet som jag och min mamma har flyttat in i för min pappa bara stack och vi hade inte råd att bo kvar där vi bodde förut så vi flyttade till nått mindre och billigare. Helt plötsligt hörde jag fotsteg bakom mig som kom närmare mig vände mig snabbt om
men ingen var bakom mig, jag var helt säker på att jag hörde fotsteg tänkte jag och började gå snabbare, när jag hade kommit halvvägs så var det nånting som tog tag i armen på mig, jag slet bort den och skrek till och vände mig om men ingen var där hjärtan började slå snabbare jag vände mig om och sprang sista biten, börja känna mig yr som om det när som hellst skulle svartna och jag ville inte tänka vad som skulle hända med mig då, så bet ihop och sprang ända hem, smällde i dörren och låste, '' är det du Tess'' hörde jag min mamma Elisabett ropa, jag kunde inte prata satt bara och flåsa var helt torr i halsen, Elisabett kom ut i hallen '' men lilla gumman hur är det? '' jag kunde bara krasla fram vatten så Elisabett kom med ett glas vatten, tog två stora klunkar
'' kan du prata nu och berätta varför du är så uppjagad'' jag var inte säker själv på vad som hände där ute så var inte säker på om jag skulle berätta för hon kommer bara tro att jag börjar bli galen.

Elisabett höll om mig, jag viste inte hur jag skulle förklara men så berättade jag hela händelsen, men som jag trodde så skulle hon komma med en logisk förklaring, Det var säkert en gren du fastnade i, '' men fotsegen som jag hörde då?'' sa jag men hon bara rykte på axlarna, du var väll bara så rädd och bara inbillade dig.

Nån timme efter hade jag duchat och låg nu i sängen, jag kunde inte sova kännslan av att nått omänskligt hade tagit tag i mig fick mig att rysa i hela kroppen, för jag vet att jag inte hade fastnatt i någon gren hon får tro så om hon vill isånnafall skulle jackan ha gått sönder, jag vet vad jag hörde och kände iallafall.

Efter några dagar efter den där händelsen har jag haft samma otäck dröm om att något kväver mig så jag har vaknat varje gång klockan fyra på natten utav att jag inte kan andas och sen har jag inte kunnat somna om efter det.

(Elisabett)
Jag märkte att min dotter började bli allt mer och mer konstigare och en natt vaknade jag upp mitt i natten av ett konstigt ljud ifrån Tess rum jag gick dit för att kolla, när jag öppnade dörren så låg hon på golvet alldeles stel och blek jag sprang fram till hon skackade på hon och försökte få liv i hon men det var försent. Vet inte hur det kunde ha hänt.

Så efter ett par månader efter min dotters död hittade jag hennes dagbok jag ville inte kolla men fick bara lov att titta ifall det stog nånting som kunde ge förklaring om hennes plötsliga död. Det stog bara nå små ord om att nånting ville döda henne. Jag fattade ingenting så jag kollade upp med en tant som höll på med det onaturliga så berättade jag allt från dagen hon kom hem springandes för det var precis efter det allting började, hon sa att när nån blir mördad så hamnar vissa själar fel vissa är ond och vissa är god och dom goda gör inget dom bara busar runt men dom onda kan komma in i en och plåga folk genom att kväva dom så det är nog det som har hänt din dotter att en ond själ åkte in i henne och täppte igen allt. Jag blev alldeles stum och ville inte tro det men det fanns ju ingen annan förklaring för hon hade ingen astma eller nånting sånt, men kan ändå inte tro att en ond ande dödade min dotter helt omöjligt, jag kunde inte bo kvar där så jag flyttade in till en kompis jag har känt i flera år och har alltid ställt upp i alla lägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback